marți, 6 septembrie 2016

CORFU | THASSOS | RHODOS





Este a patra oară anul acesta, când am ales să ne petrecem vacanța în Grecia. Prima noastră excursie a fost în cea mai frumoasă insulă văzută până acum Corfu, a doua fiind Thassos. 

Pot spune că insula Corfu este deosebită, am rămas fermecată de vegetația și florile în nuanțe fuchsia, de peisajele superbe, dar și de fructul kumquat care din câte am înțeles crește doar pe această insulă. Nu degeaba insula Corfu se mai numește și insula verde. 

Dacă e să compar insula Thassos cu Rhodos și Corfu, aceasta se deosebește prin multitudinea de golfulețe pe care le are, toate se diferențiază prin frumusețea lor unică. Deci, da și insula Thassos este superbă, credeți-mă!

Dacă în Corfu și Thassos găsim acele clădiri vopsite în alb-albastru, ei bine în Rhodos dacă veți merge, veți vedea că pe insula acesta predomină clădirile în alb și au o arhitectură puțin diferită față de cele pe care le știm. Există și un motiv pentru care locuitorii insulei și-au schimbat arhitectura caselor, vopsindu-le doar în alb. Motivul a fost dintotdeauna pirații, pentru ca aceștia să confunde din depărtare casele lor cu părți muntoase. Mai multe despre insula Rhodos puteți citi într-un articol aici.



De ce aș recomanda Corfu?

Recomand Corfu celor care iubesc mult natura, muntele și marea, celor care le place să se relaxeze, le place liniștea, mai pe scurt o vacanță pentru doi romantici sau pentru o familie cu copii.  Asta nu înseamnă că dacă e o insulă mai liniștită nu aveți ce face, ba din contră. Depinde foarte mult de stațiunea pe care o alegeți. Noi deși am ales o stațiune liniștită Agios Giorgios, mi-a plăcut foarte mult că pe plajă existau terase din loc, în loc, cu alte cuvinet seara aveai unde să ieși. Plaja era foarte mare, găseai porțiuni cu șezlonguri la 3 euro pe zi, în care aveai inclus în preț și o băutură sau porțiuni în care plaja era goală. Cel mai mult mi-a plăcut faptul că plaja era așezată între munți, o priveliște de neuitat. 

Dacă te gândești să alegi vreodată Corfu, mare grijă la ce stațiune alegi, pentru că sunt unele plaje cu pietre. Noi ne-am interesat foarte mult cand am ales această excursie, am vrut neapărat ca plaja să fie cu nisip. Dacă vrei ca vacanța să fie perfectă te sfătuiesc să mergi la mai multe agenții, să faci research ca să fii sigur că mergi într-un loc așa cum ți-ai dorit. Prețurile sunt foarte bune în comparație cu Rhodos, unde totul e mai scump. În 2011 am dat 412 euro, pentru două persoane, prețul incluzând, bilete autocar și cazare studio cu chicinetă (mini bucătărie), 7 nopți.




















De ce aș recomanda Thassos?

Thassos o insulă pe care o poți explora toată. Cum? Îți închiriezi o mașină și într-o zi ai timp să vizitezi toate golfulețele superbe, ba mai mult dacă închiriezi o mașină 4x4 poți ajunge și la cea mai frumoasă piscină naturală din Thassos. În 2014 pe noi ne-a costat 45 de euro pe 24 de ore. 
Neapărat de mers la plaja Marble Beach. Este superbă, dacă vei merge vei avea senzația că ești pe o plajă sălbatică. Apa este foarte limpede, iar plaja este formată din nisip fin alb și spărtură de marmură albă. Deci îți închipui cam cum se vede apa.  Ca și prețuri insula Thassos este mai accesibilă față de Corfu și Rhodos. 























De ce aș recomanda Rhodos?

 Am fost de curând în Rhodos, și am rămas plăcut impresionată de valea fluturilor (unde am văzut milioane de fluturi), de faptul că poți face shopping cât te țin picioarele (găsești tot felul de branduri), dar și de orașul vechi unde poți vizita cetatea plină de străduțe și terase. Mai multe detalii desprea această insulă am povestit aici.
Recomand această insulă celor care iubesc distracția și sporturile pe apă.
La capitolul prețuri este cea mai scumpă insulă din câte am vizitat până acum, deci din punctul ăsta de vedere nu aș recomanda-o. 


























Voi ce insulă ați alege pentru a vă petrece vacanța?